چگونه اکانت اسپاتیفای بخریم؟

اسپاتیفای یک اپلیکیشن است که حول محور پخش موسیقی تشکیل شده است. در اسپاتیفای می‌توانید به انواع موسیقی‌ها، ویدئوهای هنرمندان مختلف و پادکست‌های ایرانی و خارجی گوش بدهید. اسپاتیفای قابلیت‌های متنوعی دارد. 

از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به دانلود آهنگ‌ها و پخش آنلاین موسیقی با بهترین کیفیت اشاره کرد. اما برای اینکه به همه امکانات این سرویس دسترسی داشته باشید و بدون تبلیغات به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان گوش بدهید، باید اکانت خود را پریمیوم کنید یا به اصطلاح اکانت اسپاتیفای بخرید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد خرید اکانت اسپاتیفای صحبت کنیم.

امکانات اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای یک رادیوی جهانی دارد. تمام ایستگاه‌های رادیویی و پادکست‌ها در این رادیو قابل گوش کردن هستند. شما می‌توانید در رادیوی اسپاتیفای پادکست‌های ایرانی و خارجی مورد علاقه‌تان را گوش بدهید. در اسپاتیفای می‌توانید در حالت آفلاین هم موسیقی گوش دهید. همچنین کیفیت صدا در این سایت بسیار بالا است و می‌توانید آهنگ‌های خواننده موردعلاقه‌تان را با کیفیت خوبی گوش کنید.

وقتی به اکانت اسپاتیفای دسترسی دارید، می‌توانید در گوشی‌، لپ تاپ و کامپیوتر محل کار یا خانه به موزیک‌هایی که قبلا ذخیره کردید، گوش کنید. در واقع تمام موسیقی‌هایی که گوش کردید و ذخیره کردید، در اکانت شما نگهداری می‌شوند. می‌توانید در گوشی و تبلت، از اپلیکیشن اسپاتیفای استفاده کنید و در کامپیوتر و لپ تاپ به نسخه وب وصل شوید. همچنین با اسپاتیفای دیگر لازم نیست حجم زیادی از آهنگ را در گوشی یا لپ‌تاپ‌تان ذخیره کنید، بلکه به همه آهنگ‌ها در اسپاتیفای دسترسی دارید. 

شما در اسپاتیفای می‌توانید آهنگ‌های خواننده محبوب‌تان را پیدا کنید، صفحه اسپاتیفای او را دنبال کنید و با خوانندگان و آهنگ‌های جدید آشنا شوید. 

یکی از امکانات جالب اسپاتیفای ساخت پلی لیست مشترک است. مثلا می‌توانید شما و دوست‌تان می‌توانید یک پلی لیست مشترک داشته باشید و هرگاه که با هم هستید به آنها گوش دهید. مدیریت این پلی لیست به عهده شما و دوست‌تان است و هر دو می‌توانید به این پلی لیست آهنگ اضافه کنید. همچنین می‌توانید دوستان‌تان را در اسپاتیفای دنبال کرده و به پلی‌لیست‌ آنها گوش دهید. 

علاوه بر همه این امکانات، اسپاتیفای هوش مصنوعی دارد و با توجه به آهنگ‌هایی که شما گوش کردید، آهنگ‌های جدید را پیشنهاد می‌دهد. با اسپاتیفای می‌توانید علاوه بر گوش دادن موسیقی زبان‌های مختلف را هم یاد بگیرید. پادکست‌ها و ایستگاه‌های رادیویی به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی، اسپانیایی و آلمانی در اسپاتیفای پخش می‌شوند. این امکان فقط در اکانت پریمیوم اسپاتیفای وجود دارد. 

انواع اکانت اسپاتیفای چیست؟

اکانت رایگان اسپاتیفای

وقتی در سایت اسپاتیفای ثبت‌نام می‌کنید، اکانت شما اکانت رایگان است. یعنی هیچ پولی بابت خدمات و گوش دادن به موسیقی‌ به اسپاتیفای پرداخت نمی‌کنید. در این اکانت می‌توانید آهنگ‌های مختلف را پیدا کنید، به آهنگ‌های جدید گوش بدهید و پلی لیست بسازید. در اکانت رایگان نمی‌توانید به رادیو و پادکست گوش کنید و باید تبلیغات بین آهنگ‌ها را هم تحمل کنید. 

https://files.virgool.io/upload/users/241344/posts/ysvp8m90tepe/s5xivlszctgm.jpeg

 

اکانت نامحدود اسپاتیفای

در اکانت نامحدود شما با پرداخت پول کمی می‌توانید به بخشی از امکانات سایت و اپلیکیشن اسپاتیفای دسترسی داشته باشید. رادیو و پادکست در اکانت نامحدود فعال است و دیگر تبلیغی هم بین آهنگ‌ها وجود ندارد. اکانت نامحدود اسپاتیفای به شما اجازه نمی‌دهد که آهنگ‌های دلخواه‌تان را گوش کنید. بلکه باید به آهنگ‌های منتخب اسپاتیفای گوش دهید. 

اکانت پریمیوم اسپاتیفای

این نوع اکانت تمام امکانات‌ اسپاتیفای را دارد. می‌توانید آهنگ موردنظرتان را جست‌وجو کنید و بدون تبلیغ به آهنگ‌ها گوش دهید. همچنین می‌توانید آهنگ‌ها را دانلود کنید و در هر دستگاه دیگری به آنها گوش دهید. مهم‌ترین ویژگی اکانت پریمیوم اسپاتیفای پخش آفلاین موسیقی است. در اکانت پریمیوم، لازم نیست برای جست‌وجو آهنگ، جست‌وجوی خواننده و  پخش موسیقی به اینترنت وصل باشید. 

اکانت رایگان و پریمیوم اسپاتیفای چه تفاوتی دارند؟

اکانت رایگان اسپاتیفای امکانات محدودی دارد. شما در اکانت رایگان نمی‌توانید در حالت آفلاین موسیقی گوش کنید یا دستگاه‌های مختلف را به هم مرتبط کنید. به‌علاوه، کیفیت صدا در اکانت رایگان و نامحدود استاندارد است، ولی کاربران پریمیوم می‌توانند با بالاترین سطح کیفیت صدا به آهنگ‌های موردعلاقه‌شان گوش دهند. 

 

در اکانت رایگان اسپاتیفای اگر از آهنگی خوش‌تان نیاید، می‌توانید حداکثر 5 آهنگ در ساعت را رد کنید. ولی این محدودیت در اکانت پریمیوم وجود ندارد. مهم‌تر از همه اینکه در اکانت پریمیوم اسپاتیفای دیگر بین آهنگ‌ها تبلیغاتی پخش نمی‌شود و با خیال راحت می‌توانید به آهنگ‌های موردعلاقه‌تان گوش بدهید.

چگونه اکانت اسپاتیفای بسازیم؟

اول از همه وارد سایت اسپاتیفای می‌شوید. در اینجا می‌توانید اکانت فیسبوک‌تان را به اسپاتیفای متصل کنید و با فیسبوک وصل شوید. گزینه دوم ثبت‌نام با ایمیل است. ایمیل، پسورد، تاریخ تولد و جنسیت‌تان را وارد می‌کنید و وارد سایت می‌شوید. 

در این مرحله باید ایمیل ثبت‌نام را تایید کنید. اکانتی که ساختید یک اکانت رایگان است و می‌توانید از امکانات اکانت رایگان اسپاتیفای استفاده کنید، به آهنگ‌های منتخب گوش دهید و پلی لیست بسازید. دقت کنید که وقتی با فیلترشکن وارد اسپاتیفای می‌شوید، منطقه شما طبق IP کامپیوترتان مشخص می‌شود. گیفت کارت‌های اسپاتیفای معمولا برای کشور آمریکا و انگلیس هستند. بنابراین باید با IP آمریکا و انگلیس وارد اسپاتیفای شوید. 

خرید اکانت اسپاتیفای در سایت گیفت کارت

در سایت گیفت کارت می‌توانید با خرید گیفت‌ کارت‌ به قیمت‌های مختلف اکانت اسپاتیفای کشورهای آمریکا و انگلیس را تهیه کنید. اکانت اسپاتیفای آمریکا، 10 دلاری، 30 دلاری و 60 دلاری است و اکانت اسپاتیفای انگلیس با قیمت‌های 10و 30 پوندی به فروش می‌رسند. این گیفت کارت‌ها، کارت‌هایی هستند که از قبل پرداخت شده‌اند که یک ‌ماهه، سه ماهه و و شش ماهه به فروش می‌رسند. بعد از خرید اکانت باید اطلاعات گیفت کارت را وارد حساب‌تان کنید. منطقه گیفت کارت‌ها تفاوتی با هم ندارند و امکانات در اکانت اسپاتیفای آمریکا و انگلیس مشابه است. 

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد خرید اکانت اسپاتیفای صحبت کردیم و متوجه شدیم که با خرید گیفت‌ کارت‌های مخصوص اسپاتیفای می‌توانیم به امکانات نامحدود این اپلیکیشن دسترسی داشته باشیم. لذت گوش دادن به موسیقی بدون تبلیغات را می‌توانیم با اکانت‌ پریمیوم اسپاتیفای تجربه کنیم. 

منبع: خرید گیفت کارت اسپاتیفای

 


[ جمعه 27 اسفند 1400 ] [ 19:39 ] [ حسین ]
[ ]

مازندران را بهتر بشناسیم

دسترسی به زیر ساخت‌های مناسب ارتباطی، به همراه تسهیلات ویژه زیر بنایی آب، برق، فاضلاب و گاز همراه با شرایط آب و هوایی معتدل، اراضی بسیار حاصلخیز، طبیعت گوناگون و مفرح ساحلی، دشتی، جنگلی و کوهستانی مساعد برای توسعه صنعت گردشگری و دسترسی به بازار‌های هدف داخلی و خارجی، امکان توسعه سریع را در قالب بخش‌های محوری گردشگری، کشاورزی، صنعتی و تجاری، فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکجا در خود گرد آورده‌است. همچنین برخورداری از میراث فرهنگی غنی و بیشترین نرخ دانش آموختگان با تحصیلات دانشگاهی مازندران در میان استان‌های کشور، شرایط مناسبی برای گسترش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استان در سطح منطقه شمال و ایران فراهم آورده‌است. مازندران باسوادترین استان کشور است. هم چنین مازندران هر ساله در سطح بالای امید به زندگی در مردان و زنان در کشور قرار می‌گیرد.

 

C:\Users\omid\Desktop\index.jpg

مازندران یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است. مازندران رتبه نخست گردگشرپذیری کشور ایران در اختیار دارد. با کشفیات دانشمندان در غار‌های هوتو و کمربند، گواهی بر زندگی انسان‌ها در ۷۵ هزار سال پیش از این بدست آمده‌است، علاوه بر این،  باستان‌شناسی در گوهر تپه که ثابت کرد مازندران و گلستان بیش از ۵ هزار سال پیشینه تمدن شهری دارند، مازندران را به یکی از مهترین پایگاه‌های باستان‌شناسی در منطقه خاورمیانه شناسانده‌است و آن در فرهنگ‌سازی و تمدن شهرنشینی مردم در ایران نقش مهمی را ایفا کرده‌است. استان‌های گلستان، سمنان،  تهران که باهم تشکیل مازندران بزرگ را داده بودند و هرکدام در سال‌های ۱۳۷۶، ۱۳۵۵، ۱۳۴۹ از مازندران جداشدند.

 

سوغات و صنایع دستی

برنج و زیتون از سوغاتی‌های معروف مازندران است، در میان‌ صنایع دستی‌ مازندران‌، روسری و لباس‌های ابریشمی، نمد و محصولات‌ حصیری و چوبی از شهرت ‌بیشتری‌ برخوردار است.

مازنی ها برای خود آهنگ های محلی زیبایی دارن و به صورت محلی اجرا میکنن از سراسر ایران برای آهنگ های مازندرانی

طرفدار دارن و در مراسم های شاد خود از اهنگ های شاد مازنی  و غمگین مازندرانی استفاده میکنن

خواننده بسیار مشهوری در مازنی زندگی میکنن و آهنگ محلی اجرا میکنن از جمله بهزاد صفایی ،ابی عالی ، حسین آرمیده،جواد نکایی و غیره ....

 

استان مازندران دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.سد لار: یکی از سد‌های تأمین‌کننده آب آشامیدنی حوالی تهران و تأمین‌کننده آبیاری‌های کشاورزی منطقه می‌باشد. مطالعات احداث این سد از سال ۱۳۳۰ آغاز شد و در نهایت در سال ۱۳۶۱ گشایش یافت.

سطح حوزه آبریز این سد بالغ بر مساحت ۶۷۵ کیلومتر مربع می‌باشد و متوسط جریان آب سالانه ۴۸۱ میلیون متر مکعب دارد. از انتقال آب این سد و پیوستن آب آن به سد لتیان، جهت استفاده در نیروگاه‌های منطقه برای تولید متوسط سالانه ۱۵۰ هزار مگاوات ساعت انرژی برق-آبی استفاده می‌شود.

 

علم‌کوه: نام کوهی با ارتفاع قله ۴۸۵۰ متر است که در منطقه تخت سلیمان کشور ایران واقع شده‌است. قله علم کوه پس از دماوند دومین قله مرتفع ایران به شمار می‌رود. بیشتر شهرت این قله به خاطر دیواره‌ایست که در دامنه شمالی آن واقع است و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیر‌های سنگنوردی و دیواره‌نوردی در ایران است. این دیواره در ایران، جایگاهی مانند کی۲ در جهان را داراست

 

میدان ساعت: (به مازندرانی: پاساعت‌میدانی) نام میدانی در مرکز شهر ساری مرکز استان مازندران ایران است.

این میدان دارای برجی با ساعت عقربه‌ای بزرگ و مجهز به صدای زنگ ناقوس‌مانندی است که در هنگام تغییر ساعات به تعداد رقم ساعت آن لحظه به صدا در میآید و در سکوت شب‌های ساری صدای ساعت ۱۲ شب را بدلیل تعداد بالای دفعات آن و نیز سکوت شب تا دورترین خیابان‌های ساری می‌توان شنید.

آن را درسال ۱۲۹۹ هجری شمسی به دست رضا شاه ساختند. به آن بعد از گذشته ۸۸ سال هنوز می‌رسند و آن آیین قدیمی ساری است. ساروی‌ها و مازندرانی‌ها آن را دوست دارند و به میدانی که به استواری دارند افتخار می‌کنند. در شب نور اندازی آن را زیبا می‌کند.

منطقه گزو: این منطقه بسیار بکر است و شما از جاده اصلی حدود ۳۰ کیلومتر به سمت این منطقه حرکت میکنید در این منطقه سدی احداث گردیده است که گفته می‌شود بزرگترین سد خاکی خاورمیانه است.

 

لباس محلی

 

شلیته یا چرخی شلوار، تمبون قمبلی، تمبان تنگه تمبان یا پشمبال، نیم ساق، جومه، نیم‌تنه، کلیجه و چادرشو تن‌پوش زنان و چارقد، مندل، مندل و گیس‌بند یا موباف سرپوش زنان را تشکیل می‌دهد. پاپوش زنان نیز عبارت‌اند از: جوراب، کوش، گالش، چاروق و پاتوئه.

 


[ پنج شنبه 26 اسفند 1400 ] [ 18:57 ] [ حسین ]
[ ]

طرز تهیه چیز کیک لوتوس (یخچالی)

کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که عاشق چیز کیک نباشد. همه ما وقتی به یک کافه می‌رویم اولین چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد این است که چای یا قهوه خود را با یک چیز شیرین میل کنیم. بدون شک چیز کیک‌ها به عنوان اولین انتخاب‌ها در ذهن مرور خواهند شد. در این میان چیز کیک‌های یخچالی طعم و مزه دلنشین‌تری دارند. در ادامه می‌خواهیم شما را با طرز تهیه چیز کیک لوتوسآشنا کنیم. که هم مواد اولیه آن ساده به دست می‌رسد و هم از نظر مزه یک سر و گردن از انواع چیز کیک یخچالی بالاتر است! با ما همراه باشید. 

C:\Users\G10\Desktop\طرز تهیه چیز کیک لوتوس.jpg



مواد لازم 

  • یک بسته بیسکوئیت لوتوس ساده

  • یک چهارم فنجان کره ذوب شده 

  • یک فنجان خامه غلیظ 

  • 2 فنجان پنیر خامه ای

  • 1 قاشق چایخوری عصاره عصاره وانیل 

  • 3/2 پیمانه پودر قند 

  • 4 قاشق غذاخوری کرم لوتوس

  • 3 قاشق غذاخوری کرم لوتوس ذوب شده 

  • 2 قاشق غذاخوری خرده بیسکوئیت لوتوس

  • توت فرنگی  و بلوبری

 

طرز تهیه چیز کیک لوتوس

پوسته این چیزکیک با بیسکوئیت لوتوس درست می شود. ابتدا باید بیسکوئیت‌ها را تا زمانی که نرم شوند خرد کنید. سریع‌ترین و بهترین روشی که می‌توانید این کار را انجام دهید این است که بیسکوئیت‌ها درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید. 

حالا در ادامه بیسکوئیت‌هایی که به خوبی خرد شده بودند را درون یک کاسه ریخته و با کره ذوب شده به خوبی مخلوط کنید. حالا موادی که درون کاسه قرار دارد را درون یک قالب کمربندی (اگر ندارید یک قالب گرد) بریزید و به پشت قاشق غذاخوری خوب آن را صاف کنید و اجازه دهید به مدت 1 ساعت درون یخچال بماند تا خوب خودش را بگیرید. 

در این مرحله پنیر خامه ای را از ظرف خودش خارج کرده و به کمک همزن برقی به خوبی بزنید تا کاملا نرم و لطیف شود. البته توجه داشته باشید که پنیر را حدود 1ساعت قبل از همزن زدن در دمای محیط قرار دهید تا به سرعت به فرم مدنظر برسد. این کار باعث می‌شود فیلینگ چیز کیک بافت خامه ای پیدا کند. 

در این مرحله پودر قند، کرم لوتوس و عصاره وانیل (اگر ندارید یک چهارم قاشق چایخوری پودر وانیل) را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه مجزای خامه غلیظ را با همزن خوب بزنید تا کاملا فرم بگیرد و از کاسه نریزد، سپس پنیر همزده شده را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا یکدست شوند. 

حالا مخلوطی که در بالا درست کردید را درون قالبی که قبلا خرده‌های بیسکوئیت را درونش ریخته بودید، بریزید و به مدت 30 دقیقه آن را درون یخچال قرار دهید. و در نهایت کرم لوتوس ذوب شده را روی چیز کیک بریزید و دوباره قالب را حداقل به مدت 4 ساعت درون یخچال قرار دهید. چیز کیک شما آماده است و می‌توانید با توت فرنگی، بیسکوئیت خرد شده و یا بلوبری آن را تزئین کنید. 

 


[ چهار شنبه 11 اسفند 1400 ] [ 19:2 ] [ حسین ]
[ ]

روش تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکوئیت لوتوس

در این دستور چیز کیک نیازی به پخت نیست، پس درست کردن آن آسان است البته تنها قسمت زمان بر آن سرد کردن آن درون یخچال است که حداقل 6 ساعت زمان خواهد برد. اگر شما هم مثل من از طرفداران بیسکوئیت و کرم لوتوس هستید این دستور چیز کیک یخچالی با بیسکوئیت لوتوس دقیقا برای شماست! با ما همراه باشید. 

مواد لازم 

یک بسته بیسکوئیت لوتوس 

100 گرم کره ذوب شده 

برای فیلینگ

500 گرم پنیر خامه ای 

100 گرم شکر

300 گرم خامه قنادی

نصف قاشق چایخوری پودر وانیل 

100 گرم کرم لوتوس 

برای تزئین

50 گرم بیسکویت لوتوس 

50 گرم کرم لوتوس 

روش تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکوئیت لوتوس 

برای شروع یک قالب 20 سانتی متری را بردارید و یکی دو ورق کاغذ روغنی را برش زده و در کف قالب گرد قرار دهید. این کار باعث می‌شود که بعد از اینکه مواد را درون قالب ریختید (قالب کمربندی) به ته آن نچسبد. 

بیسکوئیت ها را درون غذاساز بریزید و چند پالس بزنید. توجه داشته باشید که بیسکوئیت‌ها کاملا ریز شوند. سپس کره ذوب شده و بیسکوئیت خرد شده را درون یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید. حالا مواد کف چیز کیک لوتوس شما آماده است. آن را با قاشق در ته قالب پهن کنید و درون یخچال بذارید تا خنک شود. 

حالا می‌رویم به سراغ فیلینگ چیز کیک که مزه اصلی به آن می‌دهد! با همزن برقی پنیر خامه ای و شکر ریز (بهتره پودر قند باشد) را به خوبی با هم هم بزنید تا ماده ای سفت حاصل شود. در نهایت خامه و وانیل را به مخلوط اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید تا مخلوطی غلیط و سفت بدست آید. 

در این مرحله ابتدا قالب چیز کیک را از یخچال خارج کنید و مخلوطی که در بالا درست کردید را به دقت روی ان بریزید و سطح آن را به خوبی صاف کنید تا ظاهر چیز کیک یکدست شود. سپس قالب را 6 تا 24 ساعت درون یخچال قرار دهید تا خوب بگیرید. 

حالا وقت آن رسیده است که رویه چیز کیک لوتوس، را آماده کنیم. ابتدا بیسکوئیت را درون یک نایلون ریخته و به کمک وردنه آن را خورد کنید. همچنین کرم لوتوس باقی مانده برای رویه را درون مایکرویوو قرار دهید. (30 ثانیه برای آب شدن کافیست) سپس بیسکوئیت و کرم را روی سطح چیز کیک بریزید. چیز کیک یخچالی شما آماده است نوش جان!

 

 

 


[ چهار شنبه 11 اسفند 1400 ] [ 18:58 ] [ حسین ]
[ ]

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی

زرشک پلو با مرغ رستورانی را با تمام نکات آشپزی برای پخت این خوراک مجلسی در خانه تهیه نمایید . برای پخت این غذا سعی کنید از مرغ تازه استفاده کنید. سعی کنید مرغ را همراه با پوست بپزید . در ضمن پیاز باید زیر و روی مرغ را بپوشاند. (zereshk polo)

https://telegra.ph/file/e90c9e2267ddb68ac8721.png

مواد لازم

  • ران یا سینه مرغ

  • پیاز خرد شده

  • هویج حلقه ای

  • فلفل دلمه ای سبز

  • نمک و فلفل

  • زعفران دم شده

  • رب ۱ قاشق غ

  • لیمو ۱ عدد

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی

برای تهیه زرشک پلو با مرغ ابتدا مقداری از پیاز خرد شده راهمراه با هویج و فلفل دلمه‌ای در کف قابلمه ریخته و سپس تکه های مرغ را بر روی مواد قرار داده و روی آنها نمک و فلفل می پاشیم حالا چیزی در حدود ۳ یا ۴ قاشق ظرف راندم کرده بر روی مرغ ها می باشید .(read more)

در این مرحله الباقی پیازهای خرد شده را همراه با هویج و فلفل دلمه‌ای را دوباره بر روی مرغ ها ریخته سپس کمی روغن مایع اضافه کرده بعد از انجام این کار رب گوجه فرنگی را همراه با آب داغ مخلوط میکنیم و بر روی خوراک مرغ میریزیم .

در این مرحله درب ظرف را قرار داده و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه اجازه می دهیم تا مرغ ها با حرارت ملایم پخته شوند . در هنگام پخت در چندین نوبت از سسی که در  کف قابلمه قرار دارد بر روی مرغ می ریزیم .

در این مرحله آب لیموی تازه خود را گرفته و به مواد درون ظرف اضافه میکنیم ، در مرحله آخر یک قاشق زعفران دم کرده را به خوراک مرغ اضافه کرده و اجازه میدهیم ، تا غذا برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به آرامی پخته و جا افتاده شود . اکنون پلو مجلسی شما آماده برای سرو میباشد .

 


[ پنج شنبه 5 اسفند 1400 ] [ 19:6 ] [ حسین ]
[ ]

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت خورشتی

خورشت آلو اسفناج از ان دست غذاهای محبوب ایرانی‌هاست که درست کردن آن کار سختی نیست. فقط کافیست در طرز تهیه خورشت آلو اسفناج به تمامی نکته‌ها دقت داشته باشید. همچنین باید مقدار مواد را هم بدانید. چون کم و زیاد کردن مواد می‌تواند طعم غذا را تغییر دهید. در ادامه به طرز تهیه آلو اسفناج مرحله به مرحله می‌پردازیم. 

C:\Users\G10\Desktop\طرز تهیه الو اسفناج.jpg

مواد لازم

  • 500 گرم گوشت خورشتی گوسفندی

  • 1 کیلوگرم اسفناج

  • 500 گرم تره

  • 250 گرم آلو

  • روغن به میزان لازم

  • 3 قاشق سوپخوری پیاز سرخ کرده

  • آبغوره یا آبلیمو به مقدار کم

  • نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت خورشتی

گوشت را به صورت خورشتی خرد کرده و می‌شوییم و با سه تا چهار قاشق پیاز سرخ کرده و دو یا سه لیوان آب در ظرفی ریخته و می‌گذاریم با حرارت ملایم بپزد. بعد تره را جداگانه ریز خرد می‌کنیم و اسفناج را بعد از تمیز کردن کمی درشت‌تر خرد می‌کنیم. (best recipe)

حالا تره و اسفناج را با مقدار کمی روغن تفت می‌دهیم به حدی که آب سبزی کشیده شود. سپس آلو را شسته و به همراه سبزی سرخ شده و با کمی نمک و فلفل داخل گوشت می‌ریزیم و می‌گذاریم خورشت چند جوش که زد و به روغن افتاد آن را در ظرف می‌کشیم.

این خورشت را بدون آلو نیز می‌توان درست کرد؛ در اینصورت مقداری آبغوره یا آبلیمو آن کمی بیشتر می‌شود و به جای آبغوره یا آبلیمو می‌توانید از گرد غوره نیز استفاده کنید. ممکن است بخواهید خورشت اسفناج را بدون تره تهیه کنید که در این صورت مقدار اسفناج مورد نیاز 2 کیلوگرم خواهد شد. (aloo esfenaj)

فوت و فن تهیه خورشت آلو اسفناج

اگر گوشت قرمز را دوست ندارید یا مشکل فشار خون دارید. می توانید از گوشت سفید مثل مرغ و یا بوقلمون استفاده کنید. فقط کافی است به جای گوشت گوسفند از ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم گوشت مرغ یا بوقلمون استفاده کنید و سایر مراحل که در بالا گفته شد را دنبال کنید. در مناطق شمالی کشور به خصوص گیلان در تهیه خورش آلو اسفناج از رب انار و گردو سابیده شده استفاده می‌کنند.

 


[ دو شنبه 2 اسفند 1400 ] [ 20:49 ] [ حسین ]
[ ]

طرز تهیه عدس پلو با کشمش و خرما (گیاهی)

عدس پلو (عدس پلو ایرانی) یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که علاوه بر طعم خوب، به دلیل داشتن عدس از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است.  این غذا سرشار از پروتئین گیاهی است و روی آن زرشک، کشمش و خرما تفت داده شده، دلچسب و آرامش بخش است!

 

چه چیزی را با عدس پلو سرو کنیم؟ 

عدس پلو  را می توانید با یک کاسه سالاد شیرازی سرو کنید، من هم دوست دارم این غذا را با یک کاسه ماست ساده مخلوط با نعنا سرو کنم. کشمش و خرما تفت داده شده با این غذا واقعا معرکه می شود.  (read more)

C:\Users\G10\Desktop\طرز تهیه عدس پلو.jpg

مواد لازم

  • برنج: 5 لیوان

  • عدس: 3 لیوان

  • کشمش: 2 لیوان

  • پیاز: 3 عدد

  • خرما: 11عدد

طرز تهیه عدس پلو با کشمش و خرما (گیاهی) 

برای تهیه عدس پلو بدون گوشت زمان چندانی نیاز ندارید. ابتدا دو ليوان عدس را از چند ساعت قبل خیس كرده تا هنگام پخت سريعتر بپزد. قابلمه ای را روی حرارت قرار دهيد و عدس را به همراه آب در آن بريزيد و اجازه دهيد تا خوب پخته و نرم شود. برنج را نیز از قبل خیس کنید. (get recipe)

سپس پیازها را ریز خرد کنید و در ظرفي كه لبه دار باشد، مجزا با مقداری روغن سرخ کنید. سپس عدس هاي پخته و کشمش پلویی را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا رطوبت مواد کشیده شود و طعم خامی مواد گرفته شود.

اكنون قابلمه ای را برای پخت برنج برداشته و روی حرارت ملايم قرار دهيد. آنگاه 5 ليوان آب را به همراه كمي نمك و روغن در آن بريزيد و برنج را به آن اضافه كنيد. پس از اینکه کمی جوشید و اطراف برنج نرم شد آن را آبکش کنید. قابلمه را روی گاز بگذارید و ته دیگ مناسب ذائقه ی خود را کف آن قرار دهید. معمولا از سیب زمینی استفاده میکنند اما شما طبق میل خود عمل کنید. برنج را لایه لایه داخل قابلمه بریزید و لابه لای آن مخلوط عدس و کشمش اضافه کنید. مايه را با برنج خوب هم بزنيد تا به خوبی با هم مخلوط گردند.

   برای آماده کردن خرما ها کافی است هسته خرما ها را درآورید و روی برنج قرار دهید. اين كار باعث نرم شدن و كمي هم پخته شدن خرما در نتیجه خوشمزه تر شدن غذا میشود. نصف لیوان آب جوش و چند قاشق روغن را با هم مخلوط کنید و روی برنج بریزید. در قابلمه را ببندید و با حرارت ملایم بگذارید برنج دم بکشد. آخرین کاری که باید انجام دهید آب کردن مقداری کره یا روغن حیوانی به روش بن ماری است، برنج را در ديس بکشید و روغن را روی آن بریزید.

 


[ دو شنبه 2 اسفند 1400 ] [ 20:46 ] [ حسین ]
[ ]