آیا قانون جذب حقیقت دارد؟

قانون جذب از جمله موضوعاتی است که شاید این روز ها بر سر درست و یا غلط بودن آن بحث های زیادی می شود که درست همانند سایر ایده ها و نظریات، ممکن است مدافعان و مخالفانی داشته باشد. 

انکار نمی کنیم که قطعا بسیاری از افرادی که در ابتدای راه آموزش قانون جذب قرار می گیرند، با تردید ها، سوالات و ابهامات زیادی مواجه می شوند اما پس از مدتی با آموزش های صحیح و تمرین و تکرار توانسته اند به کمک این قانون به تمامی خواسته های خود برسند و از جمله انسان های موفق دوران خود باشند.

اگر شما هم جزو آن دست از افرادی هستید که در خصوص قانون جذب سوالات و ابهامات زیادی را در سر دارید، با ما باشید در این مقاله به تمامی سوالات شما در خصوص قانون جذب پاسخ دهیم.

تاریخچه پیدایش قانون جذب

بنیانگذار آیین بودا شاید اولین فردی باشد که صد ها سال پیش قانون جذب را به انسان ها آموخت. وی از این آموخته ی خود تحت عنوان این موضوع که "شما تبدیل به همان چیزی می شوید که به آن فکر می کنید" یاد می کرده است.

پس از بودا در فرهنگ غرب، واژه ی کارما گسترش یافت که مطابق با آن گفته می شد که هر آن چه را که به جهان پیرامون خود عرضه کنی در نهایت به همان چیز در زندگی خود دست می یابی. چه آن که شما شادی و یا خشم را به جهانیان عرضه کنی و چه آن که عشق یا نفرت را پراکنده سازی.

این موضوعات سالیان سال در میان مردم روا داشته و افراد در اشکال و جوانب مختلف زندگی از آن استفاده می کرده اند.  به این ترتیب روشن می شود که موضوع قانون جذب پدیده ی نوظهور و بدیعی نیست که امروز و دیروز کشف شده باشد و در ذات وجود آن شک و تردید باشد.

اگر چه که قواعد اصلی و زمینه ای قانون جذب در تمامی ادیان و فرهنگ ها در طی اعصار مختلف وجود داشته است، اما هنوز هم این قانون برای انسان ها پر از رمز و راز های گوناگون و ناشناخته ها می باشد. قانون جذب از گذشته تا به امروز در بطن زندگی انسان ها وجود داشته و دارد اما متاسفانه هنوز هم بسیاری از افراد حتی نام آن را نیز نشنیده اند و نحوه ی عملکرد صحیح آن را نمی دانند.

قانون جذب چه می کند؟

انسان می تواند به کمک قانون جذب، امیدوار به زندگی پیش رو و کسب نتایج و موفقیت های بیشتر باشد، آیا این فعل بدی است؟

در قانون جذب به افراد آموزش داده می شود تا نا امیدی را کنار گذاشته و با روحیه ی جنگجویی به استقبال مشکلات پیش رو بروند، آیا تلاش برای رسیدن به آرزو ها یکی از نکات مثبت این قانون نیست؟

به کمک قانون جذب عشق، افراد خود و تصمیماتشان را در سرنوشت خود تاثیرگذار یافته و حکمت وجود اختیار را در آدمی می یابند، آیا این احساس، ما را به سرچشمه ی کمال نزدیک تر نمی کند؟

به کمک قانون جذب ثروت، انسان ها می آموزند تا انگیزه ی بیشتری برای کار کردن و کسب در آمد بیشتر به دست آورند، آیا این موضوع ایرادی دارد؟

به کمک قانون جذب خواسته ها، افراد یاد می گیرند تا با تمرکز و توجه بر روی خواسته های خود در مسیر رسیدن به آن اقدام کنند تا نتایج موثر تری را دریافت نمایند، آیا این موضوع خلاف عقل و منطق و واقعیت است؟

به کمک قانون جذب آرزو ها، افراد خداوند را به خود نزدیک تر احساس کرده و او را حامی و در کنار خود می بینند، آیا کسب این معرفت، ارزشمند نیست؟

قانون جذب به افراد می آموزد که هرگز اجازه ی نا امیدی و قطع امید از رحمانیت خداوند را ندارند و باید در همه حال با افکار مثبت، به زندگی و آینده امیدوار باشند و دست از تلاش برندارند، آیا این باور به بالندگی افراد کمک نکرده و آن ها را بیش از پیش به قدرت و اراده ی خالق خود نزدیک نمی سازد؟

توجه کنید که شما چه بخواهید و چه نخواهید، قانون جذب همیشه، در هر شرایطی و برای هر فردی عمل می کند، چه آن که آن فرد از این موضوع اطلاعی داشته باشد و چه آن که ناخواسته به آن عمل کرده باشد و یا به آن  معتقد باشد و یا آن را باور نداشته باشد.

قانون جذب چگونه عمل می کند؟

شاید بسیاری از افرادی که به تازگی با این قانون آشنا شده اند شاید این جرقه در ذهنشان به وجود آید که می توانند بدون تلاش و تنها با خواستن و آرزو کردن به خواسته های خود برسند، اما بایستی بدون رودربایستی به شما بگوییم که اگر چنین تصوری از قانون جذب دارید، بهتر است آموزش آن را به طور کلی فراموش کنید!

توجه کنید که به هیچ وجه اینگونه نیست که بدون نیاز به تلاش به آرزو ها رسید و هیچ چیز بدون تلاش و تکاپو به دست نمی آید. اما شما با کمک قانون جذب می توانید مسیر رسیدن به آرزو ها و خواسته های خود را هموار کرده و با انرژی و توان بیشتری برای به دست آوردن آن ها قدم بردارید.

در واقع قانون جذب به شما کمک می کند تا با استفاده از انرژی های درونی خود که از خواسته های شما سرچشمه می گیرد، دیدگاه های مثبتی را کسب کرده و با مثبت نگری و تمرین و تمرکز بر روی آن ها، راه را برای رسیدن به خواسته های خود هموار کنید.

پایه های قانون جذب

اساس و پایه ی این قانون، احساس است. در واقع هر فردی ابتدا باید احساسی برای رسیدن به یک خواسته ای داشته باشد تا بتواند زمینه ساز انرژی ها و فعالیت او شده و قدم های او را برای رسیدن به آن خواسته ها استوار سازد. مطابق این قانون، این احساسات ما هستند که با ایجاد انرژی، شرایط و اتفاقات خوب یا بد را به سمت ما جذب می کنند و بنابراین هر چه احساس قوی تری داشته باشید، قانون جذب سریع تر پاسخ داده و با انرژی بیشتر زودتر به خواسته های خود می رسید.

گام بعدی قانون جذب، باور است. شما باید باور کنید که لیاقت به دست آوردن آرزو ها و خواسته هایتان را دارید. باور کنید که می توانید با کمی تلاش و پشتکار بیشتر، به کمک انرژی های درونی خود آمده و آن ها را در مسیر آرزو هایتان متمرکز سازید. در مرحله ی آخر که اقدام و عمل است نیز باید بدون شک و تردید در مسیر رسیدن به خواسته هایتان قدم بردارید و در این راه محکم و استوار بمانید.


[ شنبه 20 فروردين 1401 ] [ 14:38 ] [ حسین ]
[ ]

آشپزي ايراني يكي از ضروريات براي بانوان خانه دار

چاي ماسالا   مركز آموزش آنلاين آشپزي بهترين و كاملترين مجموعه براي آموزش آشپزي ايراني خواهد بود. در سايت 1TouchFood دنيايي از غذاهاي خوشمزه ايراني را آموزش خواهيد ديد. آموزش ها همانطور كه مي دانيد در دو دسته آموزش رايگان آشپزي و دوره هاي آنلاين آشپزي نهفته است.

براي افرادي كه به آموزش هاي رايگان علاقمند هستند بخش آموزش رايگان آشپزي بسيار پر كاربرد است. دنيايي از غذاهاي خوشمزه ايراني و ملل را برايتان قرار داده ايم.

آموزش آشپزي ايراني بسيار امري شايسته است. آشپزي ايراني با وسعت جغرافيايي ايران بسيار متنوع خواهد بود. براي هنرجوياني كه مبتدي هستند بايد چنين بيان كرد كه اين وسعت جغرافيايي با اين همه قوميت ها داراي دستپخت هاي بينظيري هستند.

آشپزي ايراني با 1TouchFood

آشپزي ايراني يكي از قديمي ترين و كهن ترين آشپزي در دنيا محسوب مي شود. آشپزي ايراني تنوع بسيار بالايي دارد و اين به همان دليلي است كه در بالا ذكر كرديم. وسعت بالاي كشور عزيزمان ايران باعث شده است كه تنوع غذايي بينظيري داشته باشيم.

سوشي اصل آشپزي ايراني در عين سادگي پيچيدگي هاي خود را دارد. يك آشپز ايراني بايستي از تجربه بالايي برخوردار باشد تا بتوانيد غذاهاي سنتي و يا محلي خوشمزه اي را طبخ نمايد.

مواد اصلي در آشپزي ايراني

براي آموزش آشپزي ايراني بايد بدانيم كه مواد اصلي در آشپزي ايراني چه موادي هستند. اين مواد همان مواد اوليه پركاربرد در آشپزي ايراني هستند. فراموش نكنيد كه آشپزي ايراني قدمتي بسيار دارد و در تمام دنيا با نام آشپزي پارسي ناميده مي شود.

برنج يكي از اصلي ترين مواد اوليه در آشپزي ايراني است. گوشت گوسفند گوشت پر مصرف در آشپزي ايراني است كه بايد اطلاعات كاملي را از آن داشته باشيد.

سبزيجات محلي و خوش عطر - ادويه هاي مناسب - ليمو - نعنا - زردچوبه از ديگر مواد اوليه اصلي در آشپزي ايراني محسوب مي شوند.

تاريخچه آشپزي ايراني با 1TouchFood

همانطور كه در بالا ذكر كرده ايم آشپزي ايراني قدمتي بسيار زيادي دارد. طبخ غذا طبق اسناد بدست آمده از دوران ضحاك آورده شده است ولي مطمينا باز هم قديمي تر است. از اسناد بدست آمده به زبان پهلوي نيز نكاتي درباره طبخ خورشت يا همان خورش وجود دارد. اين اسناد تا دوره ساساني نيز موجود است. 

آشپزي عرب نيز از آشپزي ايراني ريشه گرفته است. واقعيت اين است كه تاريخ كشور ايران و تمدن ايراني بسيار بسيار قديمي مي باشد.

 

بدليل وسعت بالاي ايران باستان آشپزي ايراني با اقوام و مليت هاي ديگر نيز گره خورد و تنوع بيشتري به خود گرفت.

اگر تصميم گرفته ايد آشپزي ايراني را بياموزيد حتما در كنار آموزش آشپزي ايراني مواد اوليه را فراموش نكنيد. هر چه روي مواد اوليه و ادويه ها و طعم ها كار كنيد ضرر نخواهيد كرد.

براي اين امر حتما غذاهاي محلي ايراني را مطالعه نماييد. اينكه بدانيد كدام قوم چگونه چه غذايي را طبخ مي كنند باعث رشد و ارتقا كيفي و كمي هنر آشپزيتان خواهد شد. آموزش آشپزي ايراني شامل چندين دسته مي باشند كه در زير برايتان قرار داده ايم.

آموزش آشپزي ايراني با دسته بندي هاي غذايي

در دسته بندي هاي غذايي آموزش آشپزي ايراني بدين صورت بيان مي گردند :

  • آش

  • پلو و چلو

  • ترشي و شور

  • خوراك

  • خورشت

  • دلمه و كوفته

  • ديزي

  • سوپ

  • شيريني

  • غذاهاي دريايي

  • كباب

  • كوفته و دلمه

  • كوكو و كتلت

  • نان

هدف از آموزش آشپزي از ابتدا

همانطور كه بارها بيان كرده ايم آموزش آشپزي از ابتدا براي افرادي است كه مبتدي هستند. اين افراد در ابتداي مراحل آموزش آشپزي هستند. به هيچ عنوان نبايد نگران باشند و مطمين باشند كه قرار است مطالب بسياري را بياموزند.

آموزش آشپزي از ابتدا داراي اهدافي است كه در اينجا با يكديگر بررسي خواهيم كرد. هدف اصلي قرار گرفتن هنرجوي آشپزي در مسير آموزش است. مي دانيم كه اين آموزش ها پايه اي هستند و مي بايست در كنار مطالب پايه اي – اصول آشپزي نيز آموزش داده شود.

آموزش آشپزي از ابتدا همانطور كه از نامش پيداست براي ابتداي كار است. خوشحال باشيد چون شما مطالب را بدرستي خواهيد آموخت و از همه افرادي كه تجربي آشپزي را ياد گرفته اند جلوتر خواهيد بود. پس مطمين باشيد كه بزودي با سعي و تلاش از همه جلوتر خواهيد بود و مي توانيد تجربيات بينظيري را در كنار كارتان كه همان آشپزي است فرا خواهيد گرفت. تمرين و تمرين كنيد.

محاسبه چربي بدن در پايين مطالبي به شما آموزش خواهيم داد كه به عنوان كليد در دستان شما خواهند بود. كليد آموزش آشپزي از ابتدا در دست هر كسي نيست و شماييد كه مي توانيد از آن بهره بگيريد. اين كليد در كنار ترفند هاي آشپزي رمز موفقيت شما خواهند بود. طرز تهيه انواع غذاهاي محلي بسيار خواندني هستند و دنيايي از غذاهاي محلي را شامل مي شود.

نكات مهم در آموزش آشپزي از ابتدا با 1TouchFood

  • در آموزش آشپزي از ابتدا نكات بسيار مهمي وجود دارد كه هميشه بايستي آن را رعايت كنيد. در اينجا به اين نكات خواهيم پرداخت.

  • حتما از مواد اوليه تازه و ارگانيك استفاده كنيد. اين مواد باعث مي شوند غذاي شما تازه بوده و بسيار بسيار خوشمزه تر و زنده تر باشد.

  • حتما در خرد كردن سليقه داشته باشيد و هنرمندانه مواد غذايي را قطعه قطعه كنيد. اجازه دهيد از اشكال متقارن در آشپزي لذت ببريدو

  • از روغن مناسب براي آشپزي خودتان استفاده كنيد. اين امري بسيار مهم است.

  • به هيچ وجه از شعله زياد استفاده نكنيد. هر چقدر هم حرفه اي شده باشيد اين كار باعث مي شود غذايتان بوي سوختگي بگيرد.

  • از ظروف مناسب براي طبخ و سرو استفاده كنيد. هر ظرفي براي كار مخصوص توليد شده است. اين نكته را فراموش نكنيد.

  • سعي كنيد رنگ بندي را در آشپزي رعايت كنيد. صيفي جات و سبزيجات بسيار خوشرنگي وجود دارند كه آشپزي شما را متمايز خواهند كرد.

  • از بهترين رسپي ها استفاده كنيد. آموزش آشپزي رايگان بهترين ها را برايتان تهيه كرده است.

  • حتما قبل از شروع كار يكبار رسپي ها را روخواني كرده و آن را مطالعه كنيد.

  • زمانبندي ها را جدي بگيريد. مطمين باشيد كه زمان ها سالهاست كه رعايت شده است. اين زمان ها حاصل سالها تجربه سرآشپز هاي ويژه هستند.

  • اعتماد به نفس داشته باشيد و بدانيد كه چالش ها پيش روي شما هستند و شما هستيد كه فقط مي توانيد در آشپزي و حين كار از آنها عبور كنيد.

  • ادويه ها رازهايي دارند كه اگر بدانيد مي توانيد از آنها براي خوشمزه تر شدن غذاي خود استفاده كنيد.

  • به هيچ عنوان از هر ادويه اي استفاده نكنيد. ادويه خالص بهترين خواهد بود.

  • وقتي در مرحله آموزش آشپزي از ابتدا هستيد به هيچ عنوان ترس نداشته باشيد. شما هنوز در مرحله كسب تجربه هستيد.

  • سس ها رو هم در آشپزي فراموش نكنيد. سس ها طعم بينظيري به غذاي شما خواهند داد.

 بررسي سلامتي شما مطالب فوق گزيده اي از نكاتي بوده اند كه در آموزش آشپزي از ابتدا مي بايست آن ها را رعايت نماييد. مركز آموزش آنلاين آشپزي 1TouchFood بهترين ها را براي شما عزيزان گردآوري كرده است.

 


[ پنج شنبه 18 فروردين 1401 ] [ 18:15 ] [ حسین ]
[ ]

ارزهای دیجیتال و کاربردهای آنان در جامعه مدرن

 

جهان مدرن شاهد ظهور سالانه و گاه روزانه نوآوری ها و بکارگیری فناوری های مدرن است. در این میان با همه گیر شدن فناوری های کامپیوتری و ظهور شبکه های آن و در نهایت معرفی اینترنت، بسیاری از جنبه های جوامع از زندگی روزانه افراد گرفته تا نحوه مدیریت و سود دهی شرکت های چند ملیتی، همه دچار تغییراتی اساسی شده اند.

اینترنت نه تنها محدودیت های جغرافیایی کسب و کارهای وابسته به تمرکز بالای جمعیت مانند خرده فروشی ها را با ممکن ساختن فروشگاه های آنلاین از میان برداشته است، بلکه در بخش هایی مانند بهداشت و مراقبت های پزشکی نیز تغییراتی فراوانی ایجاد کرده است. تا جایی که جهان شاهد عمل های جراحی از راه دور نیز بوده است.

در این میان دیجیتال شدن خدمات بانکداری و نقل و انتقال دارایی ها بر روی بستر اینترنت، این خدمات را برای عموم مردم قابل دسترس تر کرده است.

ارزهای دیجیتال جدیدترین فناوری های این حوزه به شمار می روند. این ارزها به وسیله باز تعریف کامل خدمات مالی و بانکداری دیجیتال، دسترسی عموم مردم را به خدمات مالی به بالاترین حد خود خواهند رساند. دسترسی پذیری آسان این ارزها که گاه تنها نیاز به یک تلفن همراه هوشمند برای ساخت یک کیف پول نرم افزاری برای ذخیره ارزها دارند، محبوبیت آنها را به صورت فزاینده ای افزایش داده است.

به همین دلیل، آموزش ارز دیجیتالاکنون به یکی از پر تقاضا ترین دوره های آموزشی تبدیل شده است. بر خلاف سیستم های بانکداری سنتی، ارزهای دیجیتال به صورت غیر متمرکز ارائه می شوند و هیچ نهاد مرکزی بر روی آنها کنترلی ندارند. ارائه ارزهای دیجیتال توسط یک فناوری قدرتمند و انقلابی به نام بلاکچین امکان پذیر شده است که خود در سال 2009 با ظهور اولین ارز دیجیتال یا بیت کوین به جهان معرفی شد. 

کاربردهای فراوان ارزهای دیجیتال

دسترسی پذیری بسیار بالای ارزهای دیجیتال باعث شده است سرعت بکارگیری آنها در انواع فناوری های دیگر و کسب و کارهای اینترنتی نسبت به سیستم های مالی سنتی بسیار بالاتر باشد. 

به دلیل نبود یک نهاد مرکزی کسب و کارهای اینترنتی نیاز به هیچ گونه قراردادی با هیچ بانک و یا نهاد مالی ندارند و تنها می تواند با استفاده از یک کیف پول ارز دیجیتال و آدرس های خصوصی و عمومی مرتبط با آن، فروشگاه های آنلاین و خدمات آنلاین دیگری داشته باشند.

نبود نهاد مرکزی همچنین کارمزدهای معامله با این ارزها را نسبت به سیستم های مالی متمرکز و سنتی به طور چشمگیری کاهش داده است. زیرا که همه معاملات به صورت همتا به همتا میان دو طرف خریدار و فروشنده اتفاق می افتد. در سری آموزش رمزارز نعیم حشم بان،آموزش های کافی برای یکپارچه سازی خدمات پرداخت با ارزهای دیجیتال به درون کسب و کارهای آنلاین به تشریح بررسی شده است.

یکی از تازه ترین حیطه هایی که شروع به استفاده از ارزهای دیجیتال و قابلیت های فوق العاده آنها کرده است، صنعت بازی سازی است. این صنعت به منظور جذب هر چه بیشتر مخاطب و افزایش سود، زمان صرف شده بازیکنان در این بازی ها و نیز پاداش هایی که کسب کرده اند را به اقلام دارای ارزش و قابل معامله تبدیل کرده اند.

این کار نه تنها انگیزه افراد برای مشارکت در این بازی ها را افزایش می دهد، بلکه شرایطی را ایجاد کرده است که برخی گیمر های حرفه ای، مشغول بودن با بازی های ارزهای دیجیتال را به عنوان یک شغل تمام وقت در نظر می گیرند.

هر کدام از بازی های ارز دیجیتال راه های متفاوتی را برای پاداش دادن به بازیکن ها در نظر گرفته اند. مشارکت در برخی از این بازی ها رایگان نیست و بازیکن باید مقداری سرمایه اولیه به بازی وارد کند. 

برای مثال یکی از بهترین بازی های ارز دیجیتال از نظر گیمرها،اکسی اینفینتی است که نیاز به سرمایه گذاری اولیه برای خرید یک یا چند هیولای بامزه برای مبارزه دارد. در سری آموزش ارز دیجیتال نعیم حشم بان، بهترین بازی های ارز دیجیتال چه مدل های رایگان و چه مدل هایی که نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارند، معرفی شده اند. 

شماری از بازی های ارز دیجیتال محبوب

Plants vs Undead 

توکن های یکتا یکی از جذاب ترین جنبه های ارزهای دیجیتال هستند که ادغام آنها در صنعت بازی سازی یک انقلاب بزرگ را در این صنعت ایجاد نموده است. این توکن ها مالکیت کامل شخصیت های بازی و اقلام موجود در آنها را به طور کامل به بازیکن ها منتقل می نمایند. با خرید و فروش این توکن ها یک بازار و اقتصاد دیجیتال مبتنی بر بلاکچین ایجاد شده است.

Plants vs Undead یا گیاهان در مقابل زامبی ها یک بازی هیجانی به سبک دفاع از قلعه است که یک موقعیت آخر زمانی را بازگو می کند که در آن بازیکن ها باید در مقابل زامبی ها از خود دفاع نمایند. 

در این بازی گیاهان دارای ارزش بالایی بوده و بازیکنان باید برای دفاع در برابر زامبی ها و یا حمله به آنها، انواع گیاهان مخلتف را بدست آورده و آنان را ساماندهی نمایند. توکن محلی این بازی PUV نام دارد. بازیکن ها می توانند با استفاده از اقلام درون بازی مانند دانه های گیاهان را خریداری نمایند. 

Thetan Arena

تتان آرنا یک بازی ارز دیجیتالدر سبک مبارزه چند نفره است. این بازی به صورت دو بعدی طراحی شده است و جهت دوربین به صورت عمودی از بالا به پایین است. بازیکنان با استفاده از قهرمان های درون بازی به مبارزه با یکدیگر می پردازند و در هنگام پشت سر گذاشتن رقبا، ماموریت ها و مراحل مختلف می توانند یکی از توکن های بومی بازی به نام Thetan Gem یا الماس های تتان را بدست آوردند. با استفاده از آن می توانند برای خرید اقلام درون بازی مانند ارتقای قهرمانان خود به یک تتان واقعی استفاده نمایند. توکن دوم این بازی Thetan coin یا سکه های تتان نام دارد که بازیکنان می تواند با خرید و فروش آن کسب درآمد نمایند.

راه دوم کسب درآمد همانند سایر بازی های استفاده از توکن های غیر مثلی است. قهرمان ها و تتان ها به صورت توکن های یکتا ارائه شده و بازیکن ها می توانند قهرمان های خود را به قیمت های مناسبی به فروش برسانند. محبوبیت فزاینده این بازی ارز دیجیتال و عبور شمار بازیکن های آن از یک میلیون نفر، باعث بالا رفتن ارزش توکن های یکتای آن شده است.

جهت خواندن مقالات بیشتر و دیدن آموزش های بیشتر به سایت ما مراجعه نمایید :

 

Hashamban.com


[ پنج شنبه 18 فروردين 1401 ] [ 18:11 ] [ حسین ]
[ ]

چگونه از برنامه نتفلیکس استفاده کنیم؟

نتفلیکس یکی از سرویس‌های کاربردی در زمینه استریمینگ است که با دریافت اشتراک آن کاربر می‌توان هزاران فیلم و سریال را از طریق اینترنت ببیند. نتلفیکس پر از فیلم‌های روز دنیاست که به عنوان یکی از پربازدیدترین برنامه‌هایی است که در سراسر دنیا از آن استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید از این سرویس بهره ببرید. به خصوص اگر جزو افرادی هستید که اوقات فراغت خود را به تماشای فیلم و سریال می‌گذارید.

استفاده از این سرویس بر روی گوشی هوشمند، کامپیوتر و تلویزیون‌های هوشمند امکان پذیر است. فرقی ندارد با سیستم عامل ویندوز، اندروید یا iOS کار می‌کنید، نتفلیکس برای تمام این سیستم‌ها، نسخه مناسبی ارائه داده است. از این رو می‌توانید با هر گوشی یا سیستمی از این برنامه استفاده کنید. هر چند نتفلیکس از در سراسر جهان کاربران زیادی دارد؛ اما این برنامه به راحتی در ایران قابل دسترسی نیست. 

C:\Users\G10\Desktop\netflix.jpg

 

محدودیت‌هایی که استفاده از برنامه نتفلیکس برای ایرانیان دارد

نتلفیکس جزو برنامه‌هایی است که باید با هزینه اشتراک آن را تهیه کنید. این هزینه به صورت ماهیانه و با توجه به سرویسی که قصد خرید آن را دارید، بین 8 تا 16 دلار است. هر چند این هزینه برای کشورهای دیگر ناچیز است؛ اما با توجه به قیمت دلار در کشور ما، چندان هم کم نیست. البته برخی افراد حاضر هستند این هزینه را بپردازند و از خدمات بی نظیر نتفلیکس بهره ببرند. با این وجود محدودیت‌هایی دیگری نیز برای استفاده از این برنامه وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. 

مشکل اصلی تحریم‌های بین المللی است. نتلفیسک به کاربران ایرانی اجازه عضویت و خرید اشتراک از این شرکت را نمی‌دهد. این تحریم‌ها سبب شده است تا پرداخت هزینه اشتراک که نیاز به استفاده از ویزا کارت و پی پال دارید توسط کاربران ایرانی به راحتی قابل انجام نباشد.  

با توجه به این عوامل، خرید قانونی اشتراک نتفلیکس قبل از هر چیز باید یک حساب بانکی بین المللی داشته باشید و از فایروال برای تغییر آی پی استفاده کنید. البته ناگفته نماند که شرکت‌های زیادی در ایران این اکانت را به صورت اشتراکی یا حساب‌های چندکاربره به فروش می‌رسانند که می‌توانید از خدمات آن‌ها بهره ببرید.

 

چگونه اکانت نتفلیکس بسازیم؟

برای این که از خدمات نتفلیکس استفاده کنیم باید ابتدا اکانت بسازیم. سرویس‌های اشتراک معمولی، استاندارد و ویژه سه نوع اشتراکی هستند هک به ترتیب 8، 11 و 14 دلار است. هر کدام نیز امکان متصل شدن تعداد محدودی دستگاه را به کاربر می‌دهند. همچنین محتوای آن‌ها نیز دارای کیفیت و رزلوشن متفاوت است. ابتدا باید نوع اکانت خود را مشخص کنید.

 

ساخت اکانت و استفاده از برنامه نتفلیکس بر روی کامپیوتر

برای ساخت اکانت باید وارد وب سایت Netflix وارد شوید و در کادر وسط صفحه ایمیل خود را وارد کرده و روی گزینه Get started کلیک کنید. اطلاعات خواسته شده را در صفحات بعدی پر کنید و در صفحه پرداخت نیز با توجه به چند روش پرداختی که برای کاربر قابل انتخاب است عمل کنید. 

در نهایت پس از خرید اشتراک و پرداخت هزینه، این اکانت روی سیستم شما فعال شده و می‌توانید تا یک ماه از تمام فیلم‌ها و سریال‌های موجود در این وب سایت بهره ببرید. 

 

استفاده از برنامه نتفلیکس بر روی گوشی

گاهی اوقات دوست دارید در تختخواب، اتوبوس، سالن‌های انتظار و ... نیز بتوانید فیلم نگاه کنید. گوشی تلفن در این مواقع به کارتان می‌آید. برای این منظور باید به ترتیب زیر عمل کنید:

ابتدا اپلیکیشن نتفلیکس را با توجه به سیستم عامل گوشی خود بر روی وب سایت این شرکت پیدا کرده و نصب کنید. 

برای این که بتوانید وارد اکانت خود شوید، ایمیل و رمز عبوری را که هنگام ساخت اکانت به برنامه داده اید، وارد کنید. سپس وارد اکانت خود شده و از هزاران فیلم و سریال موجود در نتفلیکس استفاده کنید. 

باید دقت داشته باشید که برای ساخت اکانت حتما باید وارد وبسایت رسمی برنامه شوید و از طریق اپلیکیشن امکان ایجاد اکانت وجود ندارد. 

 

ساخت اکانت نتفلیکس روی تلویزیون هوشمند 

قطعا تماشای فیلم و سریال روی تلویزیون با صفحه بزرگ به مراتب جذاب تر از گوشی و کامپیوتر است. به خصوص این که می‌توانید با خانواده به تماشای فیلم مورد علاقه خود بنشینید. 

برای این منظور ابتدا وارد اپلیکیشن شوید. دقت داشته باشید که اپلیکیشن که روی دستگاه تلویزیون خود دانلود و نصب می‌کنید باید با آن متناسب باشد. 

اشتراک مورد نظر خود را انتخاب کرده و ایمیل و پسورد برای حسابتان مشخص کنید. 

روش پرداخت را انتخاب و هزینه اشتراک را پرداخت کنید. به همین راحتی می‌توانید تا یک ماه از برنامه نتلفیکس بر روی تلویزیون هوشمند خود بهره ببرید. 

 

استفاده از برنامه نتلفیکس بر روی تلویزیون غیر هوشمند

البته ممکن است همه ما در منزل یا محل کار تلویزیون هوشمند نداشته باشیم. باز هم می‌توانید از این برنامه پرطرفدار بهره ببرید. 

برای این کار روش‌های ساده‌ای وجود دارد. می‌توانید از کنسول بازی یا لپتاپ استفاده کنید. برخی از کنسول‌های بازی از برنامه نتلفیکس پشتیبانی می‌کنند. برای این منظور برنامه را دانلود کنید و از صفحه اصلی به بخش TV & Video رفته و نتلفیکس را انتخاب کنید. 

آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. سیستم کنسول بازی را به تلویزیون متصل کنید تا بتوانید این برنامه را روی تلویزیون خود مشاهده کنید. 

لپ تاپ شما نیز همین امکان را به شما می‌دهد، ممکن است روش‌های متعددی با توجه به برند تلویزیون برای نمایش دادن اطلاعات روی لپ تاپ در تلویزیون وجود داشته باشد که اگر کمی با دستگاه تلویزیون خود کار کرده باشید به راحتی آن را پیدا می‌کنید. 

 

خرید اشتراک برنامه نتلفیکس از شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات

همانطور که گفتیم یکی از روش‌های خرید اکانت نتلفیکس، استفاده از خدمات شرکت‌هایی است که امکان پرداخت از طریق پی پال و ... را دارند. اگر این مشکل برایتان قابل حل نیست و نمی‌توانید پرداخت انجام دهید، به راحتی می‌توانید از خدمات این شرکت‌ها بهره ببرید و یک اکانت یک ماهه آماده دریافت کنید. 

این شرکت‌ها برای کاربران رمز عبور و ایمیل وارد کرده و اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. در این صورت نیازی به ساخت اکانت ندارید و می‌توانید با ورود به اپلیکیشن و زدن این اطلاعات، به سادگی از خدمات برنامه نتفلیکس استفاده کنید. 

 

منبع: zoomtech

 

[ پنج شنبه 4 فروردين 1401 ] [ 17:2 ] [ حسین ]
[ ]